Mint minden este most is a gép előtt ült és olvasgatta a beérkezett leveleket. Most is előre berendezte a levelező rendszer az érkezetteket és sorba haladva olvashatta vagy éppen törölhette azokat. Mert ugye ami érdektelen az hiába ne foglalja a helyet. Ennyit már megtanult a számítógép világából. Kedvenc mondása volt: “én, barátaim, nem úgy születtem, hogy a hónom alatt volt a laptop vagy az okos telefon. Nekem ezt meg kellett tanulnom, de csak ennyire futotta abból a két megabyte-ból, ami még maradt az agyi vincseszteremen.”

Hirtelen felcsillant a szeme. Az egyik nagy cég – aki mindig küldte az ajánlatokat, de a többségében csak milliomosoknak szólt és ő nem volt az – most is küldött egy ajánlatot. Mikor a linkre kattintott, azt hitte rosszul lát! Még egyszer megnézte az ajánlatot, de az volt odaírva amit látott! Egy félmillió forint feletti Samsung TV csupán 49900.-Ft összegért, de előírás volt, hogy egy kupon is kell hozzá. Egy meghatározott kupon. Nosza indult a vadászat, hiszen itt van rögtön a határidő vége – addigra csak jó lenne egy ilyen kupont beszerezni. Hátha most szerencséje lesz. Eddig soha nem volt az ilyen ajánlatokkal, de most…talán. Eljátszott a gondolattal. Milyen lenne a régi öreg TV helyén – amit még az apukájától kapott…de hiszen ő sincs már tízen-éve – egy szép új készülék tetszelegne a karácsonyi fényekben.

Hirtelen belenyilallt a felismerés! Ez nem lehet, hogy ez az ajánlat mindenkinek szól. Hiába keresett kutatott a világhálón, olyan kupont ami erre az árura, ekkora kedvezményt adott, nem talált. Lejjebb görgetve az email szövegét hirtelen megakadt a szeme egy apró kis megjegyzésen: “ide kattintva írjon nekünk” Próba szerencse gondolta és kattintott a feliratra. Valóban. A felugró ablakban mindennek meg volt a pontos helye: név, email cím, tárgy, szöveg, sőt még, hogy nem robot az illető, egy betűsort is be kellett írni. Megírom nekik, gondolta és hozzáfogott:

“Tisztelt Cím! Ajánlatukban szerepel egy Samsung 165 cm-es TV ami hihetetlen áron 50.000.-Ft alatt vásárolható meg kuponnal. De ilyen kupon sehol sem található, sem a reklámújságban sem pedig a online felületükön. Az akció 2018. 11. 11-ig érvényes és én vennék egyet, ezen az áron, de hogyan? Várom megtisztelő válaszukat, ha ez nem egy átverés, vagy a magamfajtának nem hozzáférhető. ”

Annak rendje és módja szerint beírta a betűsort, hiszen ő valóban nem robot, még a fél karja sem készült fémekből, mint a filmben és elküldte a levelet. Várt néhány percet, de a levelező rendszer nem dobta vissza tehát megérkezett a címzetthez. Két nappal a lejárati határidő előtt. Ha ígérték biztos, hogy válaszolnak. Késő este van már, ilyenkor a fű sem nő, majd gondolom holnap reggel. Még akkor sem csúszik ki a határidőből.

Másnap reggel, ahogy felébredt az volt az első, hogy megnézze érkezett-e valami. De válasz nem volt. Rákattintott a tegnap érkezett ajánlatra, hogy megnézi még egyszer azt a “csodát” de a csoda TV már nem szerepelt a listán. Mindenféle készülék volt ott csak az a bizonyos nem. Miért nem csináltam képernyő fotót tegnap, dühöngött magában. Az egyik, ilyen ügyek hátterével foglalkozó online újságban olvasta, hogy ez a fajta dolog törvénytelen. Ha egyszer meghirdették az ajánlatot és konkrét idővel, akkor az árut biztosítani kell és nem lehet kifogást keresni.

Hirtelen indulattól vezérelve felhívta a megadott ügyfélszolgálati számot. Hosszan nyomkodta a gombokat az automata utasítása szerint, majd közölte a géphang, hogy minden munkatársuk foglalt így bár a hívása fontos a számukra, de hívja később. Talán a negyedik próbálkozásra végre hosszas zenehallgatás után bejelentkezett egy férfihang, akinek elmondhatta a problémáját. A férfi meghallgatta, majd azt bizonygatta, hogy ilyen ajánlat nem érkezhetett, vagy ha igen mutassa meg hol van. Letette a kagylót! Ennyit arról, hogy tisztességes az eljárás. Nem ők kérnek elnézést, mert téves ajánlatot adtak, amit valószínű visszavontak, hanem őneki kellene bizonyítani, hogy nem alkotott fantáziaképet.

Hamar túltette magát ezen a fiaskón, bár igaz, hogy válaszra sem méltatták és végül neki került költségébe az egész, de úgy volt vele, hogy több is veszett már Mohácsnál. November 30-án azután egy levél érkezett, váratlanul az email címére, az alábbi szöveggel:

“Tisztelt Ügyfelünk!

Köszönjük, hogy megkeresésével megtisztelte az ügyfélszolgálatunkat.
Kései válaszunkért szíves elnézését kérjük!
Kérjük, amennyiben aktuális még megkeresése, adja meg a termék pontos típusát, illetve azt, hogy hol látta az ajánlatot, és utána nézünk rendszerünkben, hogy mi történhetett.
Amennyiben a jövőben a segítségére lehetünk, keresse bizalommal ügyfélszolgálatunkat!
Tájékoztatjuk, hogy panaszával tovább fordulhat a lakóhelye szerint illetékes Járási Hivatalhoz, illetve az Ön lakóhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez,
A társaságunk az eljárás megindulása esetén igénybe veszi a békéltető testületi eljárást.”

Ennyit erről, gondolta, hiszen tudhatta volna, hogy a mundér becsületét fogják védeni. Neki kellene bizonyítani, hogy nem fals az információ, amikor a rendszerből már az utolsó betűt is eltávolították az arra illetékes és ezért tartott számítógépes zsenik. Csak egy pillanatig gondolkodott. Azután rákattintott a linkre, hogy a továbbiakban ettől a cégtől ajánlatot kapni nem akar. Mert ha azt mondták volna, hogy elírták, vagy valami ehhez hasonlót és nem őt nézik idiótának, akkor talán… De hol van itt manapság a tisztesség.

Hegedűs Gábor az Irodalmi Rádió szerzője. Nevem Hegedűs Gábor. Szeged melletti településen Algyőn lakom. Nem itt születtem, hanem…