A hazámnak írtam

A hazámnak írtam

 

Az hazámnak írtam, én sohasem sírtam, mert anyám itt szült engem.

Erdőben, cserjésben, mindenség kertjében, magyarnak itt születtem.

Napfényes végeken, harmatos réteken, nékem ez táj mindenem.

 

Pataknak pisztrángját, folyóknak sirályát, szívem buzgón kívánja.

Tavakban az harcsát, színpompás vadkacsát, az Úr nékem kínálja.

Vadaknak erdejét, Istenek mezejét, lelkem hűen imádja.

 

Források hűs kútja, dombok rögös útja, szép hazánkat szolgálja.

Erdők levegője, színes legelője, földünk élő csodája.

Köveken árkokban, romokon várakban, él magyarok mondája.

 

Felvidéken járok, Erdélyt megcsodálok, ékes magyar hont látok.

Béke és háború, az pórnép szomorú, bús hegedűszót hallok.

Támad oszmán török, vad torz hangjuk örök, vértezetben most állok.

 

Én itt vagyok otthon, a féktelen dombon, ódon kastély pihen már.

Költészet varázsol, verssorokkal táncol, ő múzsám ki engem vár.

A hazámnak írom, nekem itt lesz sírom, hol örök nyugalom vár.

 

Cserepka István

Cserepka István
Author: Cserepka István

Cserepka István az Irodalmi Rádió szerzője. Erdőkertesen láttam meg a napvilágot, 1959. augusztus 23-án, harmadik gyermekként, a Cserepka családban, Istvánnak kereszteltek. Édesanyám szeretettel, édesapám mesteri gondviseléssel tanította fiú gyermekeit. Szakközépiskolai tanulmányaimat Budapesten végeztem el. A kedves iskola magyar irodalom szakos tanárai, megismertették velem a vers elemzés rejtelmeit. Verseim játékos rímei, kezdetben utazások humoros perceit, unokáim születéseinek meghitt pillanatait örökítették meg, majd megszülettek a hálaadó, a nőnapi, az anyák napi, a szerelmes, a tájleíró és a hazaszeretet sugárzó alkotások. Írásaim megjelentek a Polikróm folyóiratban, az Erdőkertesi naplóban és a Csomádi hírharangban. Erdőkertesen élek a családommal. Terveim, álmaim, műveimmel a ma generációját és az utókor emberét érzelmekben gazdag, hazaszerető, a múltat idéző, az édesanyákat, a nőket, a szülőket, a nagyszülőket tisztelő és a jövő felé tekintő alkotásokkal megajándékozni.

Megosztás
Megosztás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

6 + 2 =

Fiamnak

Ez a seb már sose gyógyul, s e gyász úgy fáj  Hogy is tudná elengedni egy szülő a fiát?  Annyi dédelgetett remény, és szeretet után 

Teljes bejegyzés »

Tollam az életem

Edit Szabó : Tollam az életem Reggeli kávé asztalon, szemüveg vár a könyvlapon, kecses becses. Verseket fogok olvasni, szeretem lapot forgatni, kedves nekem. Régi költészet

Teljes bejegyzés »

Bodza és Tappancs egy napja

Bodza és Tappancs két vidám és furfangos törpe schnauzer, egy vidéki faluban, egy hatalmas ház, hatalmas udvarán boldog kutyaéletet élnek. Talán túlságosan is, ugyanis mindig

Teljes bejegyzés »

Beteljesedés

Beteljesedés   Bár csapdosok, mégis helyben állok, Összefüggéstelen forgó kergebirka, Szárnyra kapok, fel sohasem szállok, Szabadedzés vas szívemnek titka,   Hogy magasan szárnyaljak a légben

Teljes bejegyzés »

Én vagyok ki szólok

Edit Szabó : Én vagyok ki szólok Én vagyok,ki szólok hozzátok, kinek verseit olvassátok, és vállalom minden soromat, szavaim a szívemből szólnak ! Átadom nektek

Teljes bejegyzés »

Égig érő…

Egy óriás karácsonyfa állt a szoba sarkában. Lehet, hogy csak azért tűnt oly nagynak, mert én igen pici voltam. Egészen a plafonig ért. Az „égig”!

Teljes bejegyzés »